Ďakujeme za vaše hodnotenie.

Cykly a podmienky

NHJ
Skopírovať kód témy
Zkopírovat krátkou adresu (viemeto.eu/NHJ)
Ukázať QR kód

viemeto.eu/NHJ


Stiahnuť QR kód

Priebeh programu môžeme riadiť pomocou cyklov a podmienok. Cykly umožňujú vykonávať príkazy opakovane: buď zadaný počet opakovaní (opakuj N×), alebo ak platí nejaká podmienka (opakuj dokým). Podmienené príkazy umožňujú vykonať časť programu, iba ak platí určitá podmienka.

Cykly a podmienky je možné kombinovať – môžeme ich do seba vnárať. Často sa používajú hlavne podmienky vnútri cyklov (opakované rozhodovanie) a cykly vnútri cyklov (vnorené cykly).

Tipy na precvičovanie

  • Pred precvičovaním cyklov a podmienok je vhodné dôkladne precvičiť postupnosti príkazov. Hlavne je treba vedieť, v akom poradí sú príkazy vykonávané.
  • Určovanie, ktoré príkazy patria do tela cyklu a podmienok, je možné precvičiť samostatne v rámci témy vnorené bloky.
  • Pred vytváraním vlastných programov je užitočné si precvičiť čítanie kódu a pochopenie princípov cyklov a podmienok, na to je možné využiť cvičenie Kód kocky, Rozhodovačku, Pexeso, Presúvanie a Krok za krokom.
  • Dôkladné precvičenie podmienok a cyklov potom umožňuje riešenie interaktívnych programovacích úloh formou blokového programovania. V Korytnačej grafike a ProgMaľovaní je možné precvičovať cykly s daným počtom opakovaní (aj vnorené), v Plošinovke podmienky, Staviteľ potom umožňuje precvičenie všetkých cyklov aj podmienených príkazov.
Vysvetlenie mi pomohlo
Vysvetlenie mi nepomohlo

Pexeso

Hľadanie dvojíc, ktoré k sebe patria.


Cykly a podmienky
Opakuj Nx
Korytnačie obrázky (s opakovaním)


Maľovanie

Tvorba obrázkov skladaním základných tvarov (napr. kruh, štvorec), využitie blokového programovania.


Vzory s opakovaním II



Staviteľ

Pomocou blokového programovania vytvorte program pre staviteľa Stana.


Stavby s opakovaním

Stavby s opakovaním: ťažšie

Opakuj dokým

Opakuj dokým: ťažšie



Kód kocky

Navigujte kocku po pláne podľa zadaného programu. Precvičenie schopnosti čítať programy.


Opakuj Nx

Prechádzky s rozhodovaním I

Opakuj dokým

Opakované rozhodovanie I

Dvojité opakovanie



Robotanik

Jednoduché grafické ovládanie, náročné programátorské úlohy.


Tréning

Ľahké



NAPÍŠTE NÁM

Ďakujeme za vašu správu, bola úspešne odoslaná.

Napíšte nám

Neviete si rady?

Najprv sa, prosím, pozrite na časté otázky:

Čoho sa správa týka?

Odkaz Obsah Ovládanie Prihlásenie Licencia