Algoritmické myslenie je súčasť všeobecnejšieho informatického myslenia, ktorá sa zameriava na navrhovanie algoritmov.
Čo zahŕňa algoritmické myslenie?

Algoritmus je presne daný postup, ktorým riešime určitý problém. Algoritmické myslenie sa typicky využíva pri programovaní, teda pri zápise algoritmov, ktoré vykonáva počítač. Má však svoje využitie aj v bežnom živote: typickými príkladmi jednoduchých algoritmov sú recepty na varenie alebo popis cesty z jedného miesta na druhé.
Algoritmické myslenie zahŕňa nielen tvorbu algoritmu, ale aj ďalšie súvisiace kroky:
- Pochopenie problému, jasná formulácia problému.
- Abstrakcie, rozklad problému na podčasti, odlíšenie podstatných prvkov od tých, ktoré sú menej dôležité.
- Zváženie rôznych prístupov k riešeniu problému, porovnanie efektivity algoritmov, optimalizácia postupov.
- Pochopenie algoritmu, ktorý vymyslel niekto iný, a jeho vykonanie.
- Hľadanie a opravovanie chýb.
Algoritmické myslenie na Vieme to Informatika
V rámci Vieme to Informatika delíme túto tému na niekoľko podtém:
- Rozpoznávanie vzorov – vyhľadávanie spoločných vzorov a vlastností, vzory v postupnostiach, popis vzorov
- Postupnosti príkazov – skladanie algoritmov z viac príkazov
- Cykly a podmienky – opakované a podmienené vykonávanie príkazov
- Premenné – práca so stavovou informáciou, ukladanie hodnôt do premenných
- Funkcie a zovšeobecňovanie – zovšeobecňovanie (abstrakcia) vzorov, rozklad (dekompozícia) problémov na časti, použitie funkcií
- Vývoj programov – doladenie, hľadanie chýb
Príklady v tejto časti sú postavené predovšetkým na „mikrosvetoch“, čo sú jednoduché, intuitívne prostredia s obmedzeným množstvom príkazov a súčasne zaujímavou dynamikou. Sú začlenené ako variácie na často používané princípy (korytnačia grafika, robot na mriežke), tak originálne variácie ako kúzla alebo deaktivácia bomby.
Rozhodovačka
Rýchle precvičovanie výberom z dvoch možností.
Presúvanie
Presúvanie kartičiek na správne miesto. Jednoduché ovládanie, zaujímavé a neotrepané úlohy.
Pexeso
Hľadanie dvojíc, ktoré k sebe patria.
Šípkovaná
Navigujte trpaslíka do domčeka. Logická úloha, ktorá funguje ako rozcvička na programovanie.
Škriatkova rozcvička
Fatal error: Uncaught TypeError: count(): Argument #1 ($value) must be of type Countable|array, null given in /var/www/viemeprogramovat.sk/webroot/function/functionsMap.php:1638 Stack trace: #0 /var/www/viemeprogramovat.sk/webroot/dashboard-topic.php(976): generateItemLogExerciseMap() #1 /var/www/viemeprogramovat.sk/webroot/index.php(193): include('...') #2 {main} thrown in /var/www/viemeprogramovat.sk/webroot/function/functionsMap.php on line 1638





































