Algoritmické myslenie

MTL
Skopírovať kód témy
Skopírovať krátku adresu(viemeto.eu/MTL)
Ukázať QR kód

viemeto.eu/MTL


Stiahnuť QR kód

Algoritmické myslenie je súčasť všeobecnejšieho informatického myslenia, ktorá sa zameriava na navrhovanie algoritmov.

Čo zahŕňa algoritmické myslenie?

Algoritmus je presne daný postup, ktorým riešime určitý problém. Algoritmické myslenie sa typicky využíva pri programovaní, teda pri zápise algoritmov, ktoré vykonáva počítač. Má však svoje využitie aj v bežnom živote: typickými príkladmi jednoduchých algoritmov sú recepty na varenie alebo popis cesty z jedného miesta na druhé.

Algoritmické myslenie zahŕňa nielen tvorbu algoritmu, ale aj ďalšie súvisiace kroky:

  • Pochopenie problému, jasná formulácia problému.
  • Abstrakcie, rozklad problému na podčasti, odlíšenie podstatných prvkov od tých, ktoré sú menej dôležité.
  • Zváženie rôznych prístupov k riešeniu problému, porovnanie efektivity algoritmov, optimalizácia postupov.
  • Pochopenie algoritmu, ktorý vymyslel niekto iný, a jeho vykonanie.
  • Hľadanie a opravovanie chýb.

Algoritmické myslenie na Vieme to Informatika

V rámci Vieme to Informatika delíme túto tému na niekoľko podtém:

Príklady v tejto časti sú postavené predovšetkým na „mikrosvetoch“, čo sú jednoduché, intuitívne prostredia s obmedzeným množstvom príkazov a súčasne zaujímavou dynamikou. Sú začlenené ako variácie na často používané princípy (korytnačia grafika, robot na mriežke), tak originálne variácie ako kúzla alebo deaktivácia bomby.

Rozhodovačka

Rýchle precvičovanie výberom z dvoch možností.


Algoritmické myslenie
Rozpoznávanie vzorov
Spoločná vlastnosť
Spoločná vlastnosť: slová
Spoločná vlastnosť: emodži
Vzory v postupnostiach
Číselné rady obrázkovo
Popis vzorov
Číselné rady s popisom
Odhaľovanie skrytých pravidiel
Slovné vzťahy
Rozklad obrázkov na časti
Vzory z dlaždíc


Presúvanie

Presúvanie kartičiek na správne miesto. Jednoduché ovládanie, zaujímavé a neotrepané úlohy.


Algoritmické myslenie
Rozpoznávanie vzorov
Spoločná vlastnosť
Trojice
Vzory v postupnostiach
Postupná premena
Doplňovanie radov: čísla
Doplňovanie radov: symboly
Doplňovanie radov: geometrické útvary
Popis vzorov
Popis vzorov: Vyšívanie
Odhaľovanie skrytých pravidiel
Čarovné prútiky
Obrázkový mixér
Kódy kvetín
Rozklad obrázkov na časti
Rozklad obrázkov
Rozklad obrázkov (s opakovaním)
Postupnosti príkazov
Poradie príkazov
Zber odpadu
Blúdiaca myš
Stavby z kociek
Funkcie a zovšeobecňovanie
Abstrakcia  
Zobraziť súhrn témy
Domino: abstrakcie
Rebrík abstrakcia
Funkce s parametry
Obrázkové funkcie


Pexeso

Hľadanie dvojíc, ktoré k sebe patria.


Algoritmické myslenie
Rozpoznávanie vzorov
Rovnaké vzory
Vločky
Kvety
Náramky
Spoločná vlastnosť
Spoločná vlastnosť: znaky a čísla
Popis vzorov
Zápis čarbaníc
Premenné
Premenné: všeobecné princípy
Funkcie a zovšeobecňovanie
Abstrakcia  
Zobraziť súhrn témy
Klasifikácia obrázkov
Abstrakcie príšeriek


Šípkovaná

Navigujte trpaslíka do domčeka. Logická úloha, ktorá funguje ako rozcvička na programovanie.


Škriatkova rozcvička


Fatal error: Uncaught TypeError: count(): Argument #1 ($value) must be of type Countable|array, null given in /var/www/viemeprogramovat.sk/webroot/function/functionsMap.php:1638 Stack trace: #0 /var/www/viemeprogramovat.sk/webroot/dashboard-topic.php(976): generateItemLogExerciseMap() #1 /var/www/viemeprogramovat.sk/webroot/index.php(193): include('...') #2 {main} thrown in /var/www/viemeprogramovat.sk/webroot/function/functionsMap.php on line 1638