Abstrakcia

MUN
Skopírovať kód témy
Skopírovať krátku adresu(viemeto.eu/MUN)
Ukázať QR kód

viemeto.eu/MUN


Stiahnuť QR kód

Abstrakcia je schopnosť odhliadať od detailov, ktoré nie sú dôležité pre riešenie skúmaného problému. Sústredíme sa na spoločné prvky a vlastnosti, pomocou ktorých nachádzame všeobecnejšie riešenie.

Príklad z bežného života: Dunčo, Ben a Rex sú tri konkrétne domáce zvieratá. Môžeme ich označiť abstraktným pojmom „pes“ – tým zanedbávame viacero ich vlastností (napr. vek, farbu srsti alebo rasu) a zameriavame sa iba na to, čo majú spoločné. Keby sme mali doma ešte kocúra Murka, tak by sme mohli na ich spoločné označenie použiť napríklad kategóriu „cicavec“.

Príklad z programovania: Pri vykresľovaní obrázkov môžeme vytvoriť funkciu squareA(), ktorá vykreslí modrý štvorec s veľkosťou 100, a squareB(), ktorá vykreslí žltý štvorec s veľkosťou 200. Lepšie je ale vytvoriť abstraktnejšiu funkciu square(length, color), ktorá vykreslí štvorec ľubovoľnej veľkosti a farby (podľa zadaných parametrov). Prípadne môžeme v abstrakcii pokračovať ďalej a vytvoriť funkciu, ktorá vykreslí ľubovoľný mnohouholník (so zadaným počtom vrcholov).

Presúvanie

Presúvanie kartičiek na správne miesto. Jednoduché ovládanie, zaujímavé a neotrepané úlohy.


Abstrakcia  
Zobraziť súhrn témy
Domino: abstrakcie
Rebrík abstrakcia


Pexeso

Hľadanie dvojíc, ktoré k sebe patria.


Abstrakcia  
Zobraziť súhrn témy
Klasifikácia obrázkov
Abstrakcie príšeriek


NAPÍŠTE NÁM

Ďakujeme za vašu správu, bola úspešne odoslaná.

Napíšte nám

Neviete si rady?

Pred položením otázky si, prosím, pozrite návody:

Prosíme, neposielajte otázky na prezradenie riešenia úloh alebo vysvetlenie postupu. Ak hlásite chybu, upresnite, prosím, v čom presne spočíva a pripojte snímku obrazovky.

Čoho sa správa týka?

Odkaz Hlásenie chyby Obsah Ovládanie Prihlásenie Licencia