Prejsť na tému:
Abstrakcia
Prejsť na cvičenie:
Presúvanie
Zobraziť na celú obrazovku
Precvičujte neobmedzene

Váš denný počet odpovedí je obmedzený. Pre navýšenie limitu alebo prístup do svojho účtu s licenciou sa prihláste.

Prihlásiť sa
Zobraziť súhrn témy
NLU
Zdieľať

QR kód

QR kód je možné naskenovať napr. mobilným telefónom a tak sa dostať priamo k danému cvičeniu alebo sade príkladov.

Kód / krátka adresa

Trojznakový kód je možné napísať do vyhľadávacieho riadka, tiež je súčasťou skrátenej adresy.

Skopírujte kliknutím.

NLU
viemeto.eu/NLU

viemeto.eu/NLU

Abstrakcia

Abstrakcia je schopnosť odhliadať od detailov, ktoré nie sú dôležité pre riešenie skúmaného problému. Sústredíme sa na spoločné prvky a vlastnosti, pomocou ktorých nachádzame všeobecnejšie riešenie.

Príklad z bežného života: Dunčo, Ben a Rex sú tri konkrétne domáce zvieratá. Môžeme ich označiť abstraktným pojmom „pes“ – tým zanedbávame viacero ich vlastností (napr. vek, farbu srsti alebo rasu) a zameriavame sa iba na to, čo majú spoločné. Keby sme mali doma ešte kocúra Murka, tak by sme mohli na ich spoločné označenie použiť napríklad kategóriu „cicavec“.

Príklad z programovania: Pri vykresľovaní obrázkov môžeme vytvoriť funkciu squareA(), ktorá vykreslí modrý štvorec s veľkosťou 100, a squareB(), ktorá vykreslí žltý štvorec s veľkosťou 200. Lepšie je ale vytvoriť abstraktnejšiu funkciu square(length, color), ktorá vykreslí štvorec ľubovoľnej veľkosti a farby (podľa zadaných parametrov). Prípadne môžeme v abstrakcii pokračovať ďalej a vytvoriť funkciu, ktorá vykreslí ľubovoľný mnohouholník (so zadaným počtom vrcholov).

Zatvoriť

Domino: abstrakcie (stredné)

NAPÍŠTE NÁM

Ďakujeme za vašu správu, bola úspešne odoslaná.

Napíšte nám

Neviete si rady?

Najprv sa, prosím, pozrite na časté otázky:

Čoho sa správa týka?

Odkaz Obsah Ovládanie Prihlásenie Licencia