Aktívne hry
Vybraný ročník: 6. (úzky výber)
Algoritmické myslenie | ||||||||
Postupnosti príkazov | ||||||||
Poradie príkazov | ||||||||
Rozcvička | ||||||||
Zbieranie kvietkov na rôznych plánoch (pre 2 hráčov) | ||||||||
Úkroky | ||||||||
Algoritmické myslenie: mix | ||||||||
Boj základný pre 2 |
Pravidlá
RoboAréna je programátorská súťažná hra. V aréne sa stretáva niekoľko robotov, ktorí sa pohybujú medzi prekážkami a bojujú o diamanty. Vašou úlohou je naprogramovať svojho robota tak, aby porazil ostatných. Môžete hrať proti ostatným hráčom alebo proti umelej inteligencii. Robota programujete pomocou príkazu ako „krok dopredu“, „zatočiť vľavo“, „opakovať“. Na programovanie sa využívajú grafické bloky. Pokiaľ ste ešte nikdy podobným štýlom neprogramovali, odporúčame ako rozcvičku úlohu Korytnačia grafika.
Priebeh jednej hry je nasledovný:
- Jeden z hráčov hru vytvorí. Pokiaľ chce hrať proti ďalším hráčom, počká, kým sa do hry pripoja. Potom hru odštartujte.
- Hra je rozdelená na kolá. Každé kolo sa hrá v inom hernom pláne.
- Pre každý plán vytvoríte program. Musíte byť rýchli a úsporní. Veľkosť programu je obmedzená a na tvorbu programu máte časový limit. Akonáhle máte program hotový, dáte „Nahrať program“.
- Akonáhle sú programy všetkých hráčov nahrané (alebo uplynie časový limit), je súboj odštartovaný. Roboti sa podľa pokynov pohybujú v pláne a získavajú body:
- 1 bod za malý diamant
- 3 body za veľký diamant
- 5 bodov za zostrelenie iného robota
- V rámci jednej hry sa roboti stretnú v 3 rôznych (náhodne vylosovaných) plánoch. V každom pláne sa hrá dvakrát (po prvom zápase nasleduje odveta, do ktorej môžete svoj program upraviť).