Algoritmické myslenie je súčasť všeobecnejšieho informatického myslenia, ktorá sa zameriava na navrhovanie algoritmov.
Čo zahŕňa algoritmické myslenie?

Algoritmus je presne daný postup, ktorým riešime určitý problém. Algoritmické myslenie sa typicky využíva pri programovaní, teda pri zápise algoritmov, ktoré vykonáva počítač. Má však svoje využitie aj v bežnom živote: typickými príkladmi jednoduchých algoritmov sú recepty na varenie alebo popis cesty z jedného miesta na druhé.
Algoritmické myslenie zahŕňa nielen tvorbu algoritmu, ale aj ďalšie súvisiace kroky:
- Pochopenie problému, jasná formulácia problému.
- Abstrakcie, rozklad problému na podčasti, odlíšenie podstatných prvkov od tých, ktoré sú menej dôležité.
- Zváženie rôznych prístupov k riešeniu problému, porovnanie efektivity algoritmov, optimalizácia postupov.
- Pochopenie algoritmu, ktorý vymyslel niekto iný, a jeho vykonanie.
- Hľadanie a opravovanie chýb.
Algoritmické myslenie na Vieme to Informatika
V rámci Vieme to Informatika delíme túto tému na niekoľko podtém:
- Rozpoznávanie vzorov – vyhľadávanie spoločných vzorov a vlastností, vzory v postupnostiach, popis vzorov
- Postupnosti príkazov – skladanie algoritmov z viac príkazov
- Cykly a podmienky – opakované a podmienené vykonávanie príkazov
- Premenné – práca so stavovou informáciou, ukladanie hodnôt do premenných
- Funkcie a zovšeobecňovanie – zovšeobecňovanie (abstrakcia) vzorov, rozklad (dekompozícia) problémov na časti, použitie funkcií
- Vývoj programov – doladenie, hľadanie chýb
Príklady v tejto časti sú postavené predovšetkým na „mikrosvetoch“, čo sú jednoduché, intuitívne prostredia s obmedzeným množstvom príkazov a súčasne zaujímavou dynamikou. Sú začlenené ako variácie na často používané princípy (korytnačia grafika, robot na mriežke), tak originálne variácie ako kúzla alebo deaktivácia bomby.
Presúvanie
Presúvanie kartičiek na správne miesto. Jednoduché ovládanie, zaujímavé a neotrepané úlohy.
Pexeso
Hľadanie dvojíc, ktoré k sebe patria.
Korytnačia grafika
Vykreslovanie obrázkov korytnačou grafikou s využitím blokového programovania.
Obrázky s opakovaním
Kreslenie
Kreslenie II
Vzory s opakovaním
Vzory s opakovaním II
Premenné
Ladenie obrázkov
Správne uhly
Prešibané
Korytnačie experimentárium
Maľovanie
Tvorba obrázkov skladaním základných tvarov (napr. kruh, štvorec), využitie blokového programovania.
Skladanie tvarov
Skladanie tvarov II
Obrázky
Obrázky II
Vzory s opakovaním II
Ladenie obrázkov
Zákerné
Plošinovka
Ovládajte skákajúcu postavu pomocou blokového programovania.
Čarovanie
Interakcie
Podmienky: základy
Rozšírené podmienky
Interakcie a podmienky
Čarovanie s podmienkami
Kombinácie podmienok
Zákerné
Staviteľ
Pomocou blokového programovania vytvorte program pre staviteľa Stana.
Základy staviteľstva
Stavby s opakovaním
Opakuj dokým
Opakuj dokým: ťažšie
Zákerné
Robotanik
Jednoduché grafické ovládanie, náročné programátorské úlohy.
Tréning
Ľahké
Stredne ťažké
Ťažké
Skutočná výzva
Python korytnačka
Tvorba programov v Pythone, kreslenie obrázkov korytnačou grafikou.













































































































































































































































