Algoritmické myslenie – 4. stredná škola

MTL
Skopírovať kód témy
Skopírovať krátku adresu(viemeto.eu/MTL)
Ukázať QR kód

viemeto.eu/MTL


Stiahnuť QR kód

Algoritmické myslenie je súčasť všeobecnejšieho informatického myslenia, ktorá sa zameriava na navrhovanie algoritmov.

Čo zahŕňa algoritmické myslenie?

Algoritmus je presne daný postup, ktorým riešime určitý problém. Algoritmické myslenie sa typicky využíva pri programovaní, teda pri zápise algoritmov, ktoré vykonáva počítač. Má však svoje využitie aj v bežnom živote: typickými príkladmi jednoduchých algoritmov sú recepty na varenie alebo popis cesty z jedného miesta na druhé.

Algoritmické myslenie zahŕňa nielen tvorbu algoritmu, ale aj ďalšie súvisiace kroky:

  • Pochopenie problému, jasná formulácia problému.
  • Abstrakcie, rozklad problému na podčasti, odlíšenie podstatných prvkov od tých, ktoré sú menej dôležité.
  • Zváženie rôznych prístupov k riešeniu problému, porovnanie efektivity algoritmov, optimalizácia postupov.
  • Pochopenie algoritmu, ktorý vymyslel niekto iný, a jeho vykonanie.
  • Hľadanie a opravovanie chýb.

Algoritmické myslenie na Vieme to Informatika

V rámci Vieme to Informatika delíme túto tému na niekoľko podtém:

Príklady v tejto časti sú postavené predovšetkým na „mikrosvetoch“, čo sú jednoduché, intuitívne prostredia s obmedzeným množstvom príkazov a súčasne zaujímavou dynamikou. Sú začlenené ako variácie na často používané princípy (korytnačia grafika, robot na mriežke), tak originálne variácie ako kúzla alebo deaktivácia bomby.

Presúvanie

Presúvanie kartičiek na správne miesto. Jednoduché ovládanie, zaujímavé a neotrepané úlohy.


Algoritmické myslenie
Rozpoznávanie vzorov
Vzory v postupnostiach
Doplňovanie radov: čísla
Doplňovanie radov: geometrické útvary
Rozklad obrázkov na časti
Rozklad obrázkov
Postupnosti príkazov
Poradie príkazov
Stavby z kociek
Funkcie a zovšeobecňovanie
Abstrakcia  
Zobraziť súhrn témy
Rebrík abstrakcia
Funkce s parametry
Obrázkové funkcie


Pexeso

Hľadanie dvojíc, ktoré k sebe patria.


Algoritmické myslenie
Premenné
Premenné: všeobecné princípy
Funkcie a zovšeobecňovanie
Abstrakcia  
Zobraziť súhrn témy
Abstrakcie príšeriek


Korytnačia grafika

Vykreslovanie obrázkov korytnačou grafikou s využitím blokového programovania.


Obrázky s opakovaním

Kreslenie

Kreslenie II

Vzory s opakovaním

Vzory s opakovaním II

Premenné

Ladenie obrázkov

Správne uhly

Prešibané

Korytnačie experimentárium



Staviteľ

Pomocou blokového programovania vytvorte program pre staviteľa Stana.


Základy staviteľstva

Stavby s opakovaním

Opakuj dokým

Opakuj dokým: ťažšie

Zákerné



Python korytnačka

Tvorba programov v Pythone, kreslenie obrázkov korytnačou grafikou.


Rekurzie a fraktály



NAPÍŠTE NÁM

Ďakujeme za vašu správu, bola úspešne odoslaná.

Napíšte nám

Neviete si rady?

Pred položením otázky si, prosím, pozrite návody:

Prosíme, neposielajte otázky na prezradenie riešenia úloh alebo vysvetlenie postupu. Ak hlásite chybu, upresnite, prosím, v čom presne spočíva a pripojte snímku obrazovky.

Čoho sa správa týka?

Odkaz Hlásenie chyby Obsah Ovládanie Prihlásenie Licencia