Prejsť na tému:
Abstrakcia
Prejsť na cvičenie:
Presúvanie
Zobraziť na celú obrazovku
Precvičujte neobmedzene

Váš denný počet odpovedí je obmedzený. Pre navýšenie limitu alebo prístup do svojho účtu s licenciou sa prihláste.

Prihlásiť sa
Zobraziť súhrn témy
MHF
Zdieľať

QR kód

QR kód je možné naskenovať napr. mobilným telefónom a tak sa dostať priamo k danému cvičeniu alebo sade príkladov.

Kód / krátka adresa

Trojznakový kód je možné napísať do vyhľadávacieho riadka, tiež je súčasťou skrátenej adresy.

Skopírujte kliknutím.

MHF
viemeto.eu/MHF

viemeto.eu/MHF

Abstrakcia

Abstrakcia je schopnosť odhliadať od detailov, ktoré nie sú dôležité pre riešenie skúmaného problému. Sústredíme sa na spoločné prvky a vlastnosti, pomocou ktorých nachádzame všeobecnejšie riešenie.

Príklad z bežného života: Dunčo, Ben a Rex sú tri konkrétne domáce zvieratá. Môžeme ich označiť abstraktným pojmom „pes“ – tým zanedbávame viacero ich vlastností (napr. vek, farbu srsti alebo rasu) a zameriavame sa iba na to, čo majú spoločné. Keby sme mali doma ešte kocúra Murka, tak by sme mohli na ich spoločné označenie použiť napríklad kategóriu „cicavec“.

Príklad z programovania: Pri vykresľovaní obrázkov môžeme vytvoriť funkciu squareA(), ktorá vykreslí modrý štvorec s veľkosťou 100, a squareB(), ktorá vykreslí žltý štvorec s veľkosťou 200. Lepšie je ale vytvoriť abstraktnejšiu funkciu square(length, color), ktorá vykreslí štvorec ľubovoľnej veľkosti a farby (podľa zadaných parametrov). Prípadne môžeme v abstrakcii pokračovať ďalej a vytvoriť funkciu, ktorá vykreslí ľubovoľný mnohouholník (so zadaným počtom vrcholov).

Zatvoriť

Rebrík abstrakcia (stredné)

NAPÍŠTE NÁM

Ďakujeme za vašu správu, bola úspešne odoslaná.

Napíšte nám

Neviete si rady?

Najprv sa, prosím, pozrite na časté otázky:

Čoho sa správa týka?

Odkaz Obsah Ovládanie Prihlásenie Licencia