Rozhodovačka

Rýchle precvičovanie výberom z dvoch možností.


Algoritmické myslenie
Rozpoznávanie vzorov
Spoločná vlastnosť
Spoločná vlastnosť: slová
Vzory v postupnostiach
Číselné rady obrázkovo
Popis vzorov
Číselné rady s popisom
Reverzné inžinierstvo
Slovné vzťahy
Rozklad obrázkov na časti
Vzory z dlaždíc
Základy algoritmického myslenia
Postupnosť príkazov
Opakovanie
Podmienky a vetvenie
Deaktivácia bomby: podmienky
Premenné
Premenné: základné princípy
Cykly s premennými
Podmienky s premennými
Funkcie a zovšeobecňovanie
Funkcie
Zovšeobecňovanie programov
Rozklad programov


Pexeso

Hľadanie dvojíc, ktoré k sebe patria.


Algoritmické myslenie
Rozpoznávanie vzorov
Rovnaké vzory
Vločky
Kvety
Náramky
Popis vzorov
Zápis čarbaníc
Rozklad obrázkov na časti
Farebné dlaždice
Základy algoritmického myslenia
Postupnosť príkazov
Korytnačie obrázky
Opakovanie
Korytnačie obrázky (s opakovaním)


Presúvanie

Presúvanie kartičiek na správne miesto. Jednoduché ovládanie, zaujímavé a neotrepané úlohy.


Algoritmické myslenie
Rozpoznávanie vzorov
Spoločná vlastnosť
Spoločná vlastnosť: obrázky
Spoločná vlastnosť: slová
Trojice
Vzory v postupnostiach
Postupná premena
Doplňovanie radov: čísla
Doplňovanie radov: symboly
Doplňovanie radov: geometrické útvary
Popis vzorov
Popis vzorov: Vyšívanie
Reverzné inžinierstvo
Vzťahy slov
Čarovné prútiky
Obrázkový mixér
Kódy kvetín
Rozklad obrázkov na časti
Obrázky a vrstvy
Rozklad obrázkov
Rozklad obrázkov (s opakovaním)
Základy algoritmického myslenia
Postupnosť príkazov
Zber odpadu
Blúdiaca myš
Stavby z kociek
Opakovanie
Zber vla
Zber vlajok
Včelie slučky
Podmienky a vetvenie
Zber vlajok: podmienky
Rozhodovacie stromy
Funkcie a zovšeobecňovanie
Abstrakcia
Rebrík abstrakcia
Klasifikácia
Funkcie
Obrázkové funkcie
Vývoj programov
Vývojové diagramy
Vývojové diagramy: úpravy textu
Vývojové diagramy: premenné a čísla


Šípkovaná

Šípkovaná je jednoduchá logická úloha, kde tvoríte program pre škriatka pomocou šípok umiestnených do lesa. Nie je to ale zasa tak úplne jednoduché, pretože okrem šípok sú v lese, samozrejme, aj hríby, rybníky, teleporty, kúzelné paličky, vybuchujúce muchotrávky...


Trpaslíkova rozcvička

Zber hríbikov

Skoky

Viac trpaslíkov

Pozor na škriatka!

Prefarbovanie

Kamene a prútik

Vybuchujúca muchotrávka

Rotujúce šípky

Miznúce šípky

Lesné výpravy I

Teleport

Lesné výpravy II

Lesné výpravy III

Náročné



Korytnačia grafika

Naprogramujte korytnačku, aby kreslila pekné obrázky. Korytnačka rozumie pokynom ako je „choď dopredu“ alebo „zatoč doprava“. Programy tvoríte pomocou preťahovania grafických blokov. Začnite s jednoduchými obrázkami a pokračujte až k fraktálom.


Základy

Jednoduché kreslenie

Kreslení

Kreslenie II

Vzory s opakovaním

Vzory s opakovaním II

Premenné

Ladenie obrázkov

Správne uhly

Korytnačie experimentárium



Robotanik

Robotanik je programátorská úloha s jednoduchými pravidlami, ovládaním a mnohými zaujímavými úlohami. Základné úlohy môžu riešiť aj úplní programátorskí začiatočníci. Pokročilé úlohy dajú zabrať aj skúseným programátorom a slúžia predovšetkým ako dobrý tréning rekurzie.

Pokiaľ chcete skúsiť na rozcvičenie niečo jednoduchšie, skúste hru https://www.viemeprogramovat.sk.


Tréning

Ľahké

Stredne ťažké

Ťažké

Skutočná výzva

Python korytnačka

Naprogramujte korytnačku, aby kreslila pekné obrázky. Korytnačka rozumie pokynom ako „choď dopredu“ alebo „odboč doprava“. Programy tvoríte pomocou jazyka Python 3.

Záujemcovia nájdu viac informácií o korytnačej grafike v knížke od jedného z autorov projektu Vieme programovať.


Rekurzie a fraktály



NAPÍŠTE NÁM

Neviete si rady?

Najprv sa, prosím, pozrite na časté otázky:

Časté otázky Návody pre rodičov Návody pre učiteľov

Čoho sa správa týka?

Odkaz Obsah Ovládanie Prihlásenie Licencia