
Rozhodovačka
Rýchle precvičovanie výberom z dvoch možností.

Spoločná vlastnosť: slová (ľahké)
34 Zadanie
Typicky zaberie: 6 min
Ukážka
Aké ďalšie slovo sa hodí k nasledujúcim?
auto, ponorka, vlak, lietadlo
Čo majú tieto slová spoločné?
mrkva, paprika, zeler, chren, uhorka
Aké ďalšie slovo sa hodí k nasledujúcim?
pôvab, chlieb, bôb, obrob, mikrób, spôsob

Číselné rady obrázkovo (stredné)
39 Zadanie
Typicky zaberie: 4 min
Ukážka




Číselné rady s popisom (ľahké)
22 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
1, 2, 3, 1, 2, 1, 2, 3, 1, 2, 1, 2, 3, ...
Pravidelne sa opakujúci vzor 1, 2, 3.
1, 2, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 13, 14, ...
Prirodzené čísla, v ktorých sú vynechané _.
1, 1, 2, 1, 2, 3, 1, 2, 3, 4, ...
Strieda sa zvyšovanie o 1 a znižovanie o 2.

Slovné vzťahy (ľahké)
41 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
hokej – puk
futbal – ?
cukor – sladký
? – pálivá
orol – let
kengura – ?

Slovné vzťahy (stredné)
51 Zadanie
Typicky zaberie: 2 min
Ukážka
Ktorá dvojica je v rovnakom vzťahu?
somár – tvrdohlavý
Ktorá dvojica je v rovnakom vzťahu?
les – strom
armáda – vojak
parlament – ?

Vzory z dlaždíc (ľahké)
50 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Postupnosť príkazov (ľahké)
53 Zadanie
Typicky zaberie: 4 min
Ukážka




Postupnosť príkazov (stredné)
61 Zadanie
Typicky zaberie: 6 min
Ukážka
Čoho bude viac?



Postupnosť príkazov (ťažké)
61 Zadanie
Typicky zaberie: 7 min
Ukážka




Opakovanie (ľahké)
40 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Opakovanie (stredné)
49 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Ktorý kód vykreslí viac jabĺk?Čoho bude viac?


Opakovanie (ťažké)
48 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka



Podmienky a vetvenie (ľahké)
54 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Podmienky a vetvenie (stredné)
99 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Pre aké x sa vypíše B?



Deaktivácia bomby: podmienky (ľahké)
41 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Ktorý drôt je treba prestrihnúť?



Premenné: základné princípy (ľahké)
37 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Ako premennú x zvýšiť o 2?


Premenné: základné princípy (stredné)
41 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Prehodí príkaz x ← y hodnoty premenných x a y?


Cykly s premennými (stredné)
43 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Koľko čísel sa vypíše?



Cykly s premennými (ťažké)
51 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Podmienky s premennými (stredné)
43 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Podmienky s premennými (ťažké)
48 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Funkcie (stredné)
44 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka

test
?


Funkcie (ťažké)
43 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Musí každá funkcia obsahovať príkazvráť
?


Zovšeobecňovanie programov (stredné)
45 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Vyberte spoločné zovšeobecnenie týchto programov:



Rozklad programov (stredné)
57 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka
Navrhnite rozklad programu na časti.



Pexeso
Hľadanie dvojíc, ktoré k sebe patria.

Vločky (ľahké)
9 Zadanie
Typicky zaberie: 3 min
Ukážka




Kvety (ľahké)
12 Zadanie
Typicky zaberie: 4 min
Ukážka




Náramky (ľahké)
10 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Náramky (stredné)
10 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Zápis čarbaníc (ľahké)
8 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Farebné dlaždice (ľahké)
7 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Korytnačie obrázky (stredné)
10 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Korytnačie obrázky (s opakovaním) (stredné)
8 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min
Ukážka




Presúvanie
Presúvanie kartičiek na správne miesto. Jednoduché ovládanie, zaujímavé a neotrepané úlohy.

Spoločná vlastnosť: obrázky (ľahké)
11 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Spoločná vlastnosť: slová (ľahké)
10 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Spoločná vlastnosť: príšerky (ľahké)
16 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Trojice (stredné)
16 Zadanie
Typicky zaberie: 6 min

Postupná premena (ľahké)
11 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Doplňovanie radov: čísla (ľahké)
15 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Doplňovanie radov: čísla (stredné)
15 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Doplňovanie radov: symboly (ľahké)
14 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Doplňovanie radov: geometrické útvary (stredné)
14 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Popis vzorov: Vyšívanie (stredné)
16 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Vzťahy slov (ľahké)
11 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Čarovné prútiky (stredné)
11 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Obrázkový mixér (stredné)
11 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Kódy kvetín (stredné)
6 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Obrázky a vrstvy (ľahké)
8 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Rozklad obrázkov (ľahké)
14 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Rozklad obrázkov (stredné)
14 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Rozklad obrázkov (s opakovaním) (stredné)
10 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Zber odpadu (ľahké)
10 Zadanie
Typicky zaberie: 7 min

Blúdiaca myš (ľahké)
9 Zadanie
Typicky zaberie: 9 min

Blúdiaca myš (stredné)
10 Zadanie
Typicky zaberie: 11 min

Stavby z kociek (ľahké)
11 Zadanie
Typicky zaberie: 9 min

Stavby z kociek (stredné)
11 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Postupnosti kúziel (ľahké)
12 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Postupnosti kúziel (stredné)
12 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Zber vla (ľahké)
15 Zadanie
Typicky zaberie: 7 min

Zber vlajok (stredné)
15 Zadanie
Typicky zaberie: 6 min

Včelie slučky (ľahké)
14 Zadanie
Typicky zaberie: 9 min

Včelie slučky (stredné)
14 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Opakovacie kúzla (ľahké)
8 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Opakovacie kúzla (stredné)
8 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Zber vlajok: podmienky (stredné)
13 Zadanie
Typicky zaberie: 4 min

Obliekanie príšeriek (ľahké)
10 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Obliekanie príšeriek (stredné)
8 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Rozhodovacie stromy (ľahké)
9 Zadanie
Typicky zaberie: 7 min

Vláčik (stredné)
22 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Premenné kúzla (stredné)
16 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Rebrík abstrakcia (stredné)
16 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Klasifikácia (stredné)
11 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Obrázkové funkcie (stredné)
8 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Vývojové diagramy: úpravy textu (stredné)
7 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Vývojové diagramy: premenné a čísla (stredné)
12 Zadanie
Typicky zaberie: 5 min

Šípkovaná
Šípkovaná je jednoduchá logická úloha, kde tvoríte program pre škriatka pomocou šípok umiestnených do lesa. Nie je to ale zasa tak úplne jednoduché, pretože okrem šípok sú v lese, samozrejme, aj hríby, rybníky, teleporty, kúzelné paličky, vybuchujúce muchotrávky...
Trpaslíkova rozcvička
Zber hríbikov
Skoky
Viac trpaslíkov
Pozor na škriatka!
Prefarbovanie
Kamene a prútik
Vybuchujúca muchotrávka
Rotujúce šípky
Miznúce šípky
Lesné výpravy I
Teleport
Lesné výpravy II
Lesné výpravy III
Náročné

Korytnačia grafika
Naprogramujte korytnačku, aby kreslila pekné obrázky. Korytnačka rozumie pokynom ako je „choď dopredu“ alebo „zatoč doprava“. Programy tvoríte pomocou preťahovania grafických blokov. Začnite s jednoduchými obrázkami a pokračujte až k fraktálom.
Základy
Obrázky s opakovaním
Kreslení
Kreslenie II
Vzory s opakovaním
Vzory s opakovaním II
Premenné
Ladenie obrázkov
Správne uhly
Zákerné
Korytnačie experimentárium

Maľovanie
ProgMalovanie je zábavná kombinácia programovania a maľovania. Úlohou je nakresliť zaujímavé obrázky pomocou programov, ktoré tvoríte preťahovaním pripravených blokov.
Skladanie tvarov
Skladanie tvarov II
Maľovacia rozcvička
Obrázky
Obrázky II
Vzory s opakovaním II
Premenné
Funkcie
Ladenie obrázkov
Zákerné

Plošinovka
Plošinovky patria ku klasickým počítačovým hrám. V našej Plošinovke však neovládate postavu hernou konzolou, ale programom. Programy sa tvoria grafickým programovaním a precvičíte si na nich predovšetkým podmienky.
Rozcvička
Podmienky: základy
Interakcie
Pavúky a strely
Rozšírené podmienky
Interakcie a podmienky
Čarovanie s podmienkami
Kombinácie podmienok
Čarovanie
Duch
Čítače
Zákerné

Robotanik
Robotanik je programátorská úloha s jednoduchými pravidlami, ovládaním a mnohými zaujímavými úlohami. Základné úlohy môžu riešiť aj úplní programátorskí začiatočníci. Pokročilé úlohy dajú zabrať aj skúseným programátorom a slúžia predovšetkým ako dobrý tréning rekurzie.
Pokiaľ chcete skúsiť na rozcvičenie niečo jednoduchšie, skúste hru https://www.viemeprogramovat.sk.
Tréning
Ľahké
Stredne ťažké
Ťažké
Skutočná výzva

Python korytnačka
Naprogramujte korytnačku, aby kreslila pekné obrázky. Korytnačka rozumie pokynom ako „choď dopredu“ alebo „odboč doprava“. Programy tvoríte pomocou jazyka Python 3.
Záujemcovia nájdu viac informácií o korytnačej grafike v knížke od jedného z autorov projektu Vieme programovať.